Tunnit

Toiminnallinen harjoitus aamuisin

Tehokas aamutunti kaikille. Toiminnallisessa harjoittelussa treenataan useampaa aluetta samaan aikaan esim. voimaa, tasapainoa, liikkuvuutta ja koordinaatiota. Liikkeissä yhdistetään monta elementtiä ja ne ovat erittäin tehokkaita. Käytämme paljon omaa kehonpainoa liikkeissä, sekä helppokäyttöisiä välineitä kuten kuminauhoja, rolleria, jumppapalloja ja kahvakuulia. Tunti sopii sinulle joka haluat kehittää tai ylläpitää fyysistä kuntoasi ja pidät hikoilemisesta.

 

Toiminnallinen harjoitus

Toiminnallisessa harjoittelussa treenataan useampaa aluetta samaan aikaan esim. voimaa, tasapainoa, liikkuvuutta ja koordinaatiota. Liikkeissä yhdistetään monta elementtiä ja ne ovat erittäin tehokkaita. Käytämme paljon omaa kehonpainoa liikkeissä, sekä helppokäyttöisiä välineitä kuten kuminauhoja, rolleria, jumppapalloja ja kahvakuulia. Tunti sopii sinulle joka haluat kehittää tai ylläpitää fyysistä kuntoasi ja pidät hikoilemisesta. Tunnin lopussa teemme rentoutuksen.

 

HIIT

*HIIT* - Intervallitreeni, mikä kohottaa nopeasti kuntoa. Tehokkaat
lihaskuntoliikkeet ja aerobiset osuudet lisäävät voimaa, nopeutta ja
parantavat tekniikkaa. Treeni tehdään käyttäen monipuolisesti erilaisia
välineitä.

 

MOVE IT

På denna timme får du dansa och röra dig till afrikanska, latinamerikanska och populära rytmer från både förr & nu. Lätta koreografier som passar för alla och inga förkunskaper behövs. Alla som vill kan dansa och den känsla som uppstår när man rör sig till härlig musik vill jag dela med er. Kom med och skaka loss alla bekymmer och lämna passet med svetten i pannan och ett stort leende på läpparna
Coach Evelina Nobella
 

Spinning 90min

Tiesitkö, että voit saada paremman peruskunnon spinning tuntien avulla. Voit jopa polttaa 800 kcl spinning tunnin aikana. Spinning tunti ei rasita liitoksia tai nivelsiteitä. Spinning 90 min tunnilla hajoittelemme matalalla sykkeellä ja teemme ainoastaan pari syykkeen korotusta. Ajatuksena on, että poltamme rasvaa, pidämme hauskaa ja kuuntelemme hyvää musiikkia :). Coach Ina

 

Spinning 45min+15min roller

Spinning on tehokas ja turvallinen liikuntamuoto, joka polttaa runsaasti rasvaa ja kehittää hapenottokykyä. Tunnin päätteeksi kehonhuoltoa rollerin avulla.

 

Pilates

Pilates tunneillani tutustumme kehoomme jotta pystyisimme paremmin kuuntelemaan sitä ja hallitsemaan sitä. Tavoitteena on vahvistaa syviä tukilihaksia (syvemmät vatsa- ja selkälihakset, lantionpohja, pallea), parantaa ryhtiä ja lisätä liikkuvuutta. Käytämme tunneilla mm.palloja, kuminauhoja ja rullaa sekä monia eri tekniikoita. (mm. dynaaminen liikkuvuus, jooga, method putkisto) Herättelemme kehomme ydintuen saadaksemme paremman ryhdin ja optimaalisemman kehon käytön. Kun hallitset kehosi ja olet siitä enemmän tietoinen voit hyödyntää sitä myös arjessasi ja muussa liikunnassa. Coach Kaisa Ylimys-Ahlroth

 

Qigong ja liikkuvuus

Qigong on Kiinassa (yli 2000 vuotta sitten) kehitetty liikuntamuoto jonka alkuperäisinä tarkoituksina on mm. ennaltaehkäistä sairauksia. Henkisen keskittymisen, helppojen liikkeiden ja hengittämisen avulla annamme vauhtia kehon energiavirralle ja poistamme sekä ennaltaehkäisemme haitallisia energiatukoksia. Tunnin aikana teemme myös liikkeitä jotka parantavat ja ylläpitävät kehon liikkuvuutta. Inspiraatiota osaan liikkeistä on ammennettu joogasta ja pilateksesta. Tunti sopii kaikille. Coach Ina

 

Qigong alkeiskurssi

Opettelemme Qigongin alkeita, alkuasennosta perusliikkeisiin. Teemme harjoituksia jotka opettavat sinua pääsemään takaisin kehoon. Kurssi on jatkuva mutta ilmoittaudu mielellään etukäteen 0400 911 178 tai info@lyfte.fi niin varmistat paikkasi. Aloitamme tiistaina 8.1.2019 klo 17.45-18.45. Henkisen keskittymisen, helppojen liikkeiden ja hengittämisen avulla annamme vauhtia kehon energiavirralle ja poistamme sekä ennaltaehkäisemme haitallisia energiatukoksia. Tunnin aikana teemme myös liikkeitä jotka parantavat ja ylläpitävät kehon liikkuvuutta. Tunti sopii kaikille. Sama hinnasto kuin muilla tunneilla. Coach Ina

 

Dynaaminen Hatha Flow

Hatha Flow on dynaaminen joogamuoto, joka perustuu hathajoogan perusteisiin.  Sana Hatha on sanskritia, jossa Ha tarkoittaa aurinkoa ja Tha tarkoittaa kuuta. Hathajoogassa pyritään löytämään tasapaino näiden kahden energian välillä ja löytämään sisäinen rauha. Hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä, eli asanoista. Se on monien nykyaikaisten joogalajien perusta. Harjoituksissa korostuu oikea hengitystekniikka, kehonhallinta ja mielenrauha. Tunnilla linjataan joogan perusasanoita.

Jooga lisää liikkuvuutta, kohentaa kokonaisterveyttä, opettaa rentoutumista ja parantaa keskittymiskykyä. Joogan virtaavat ja avaavat liikkeet antavat joustavuutta ja eloa koko olemukseen. Coach Evelina

 

Hatha yoga

*Hatha Yoga* is a calm yoga form that keeps focus on body and mind. Through breathing exercises, yoga asanas and relaxation we learn to be present, create balance and get a small break from the stress that everyday life brings. Hatha yoga is a classical and original form of Yoga. We focus on keeping the positions for a longer time to get the most benefits out of the poses. All levels are welcome. Tunti ohjataan ruotsiksi/englanniksi mutta ohjeistusta voidaan myös antaa suomeksi.Coach Cecilia

 

Rentoutus(järjestetään satunnaisesti)

Tunnin aikana päästämme irti kaikista kehon ja mielen jännitteistä. Tavoitteena on päästä syvään rentoutuneeseen tilaan, johon meidän on vaikea päästä arjen keskellä. Kehomme ja varsinkin mielemme tarvitsevat syvärentoutusta voidakseen tiedostaa sekä päästää irti jännistystiloista joita meillä kaikilla on enemmän tai vähemmän. Jatkuvat jännistystilat voivat huonontaa terveydentilaamme, ja siksi on tärkeää osata tunnistaa ja poistaa niitä. Opit myös keinoja rentoutumiseen joita voit hyödyntää arjessa. Tunti sopii kaikille.