Timmar

 

Funktionella träningen på morgonen

En effektiv morgonträning för alla som vill komma igång :)I funktionell träning tränar man flera olika områden på en och samma gång, så som styrka, balans, rörlighet och koordination. Vi använder oss mycket av vår egna kroppsvikt samt enkla redskap så som gymnastikbollar, rollers, trx och gummiband för att göra rörelserna skonsamma och effektiva. Timmen passar för dig som vill förbättra eller upprätthålla din fysiska kondition och gillar att svettas. Coach Gutte

 

Funktionell träning

I funktionell träning tränar man flera olika områden på en och samma gång, så som styrka, balans, rörlighet och koordination. Vi använder oss mycket av vår egna kroppsvikt samt enkla redskap så som gymnastikbollar, rollers, trx och gummiband för att göra rörelserna skonsamma och effektiva. Timmen passar för dig som vill förbättra eller upprätthålla din fysiska kondition och gillar att svettas. I slutet av timmen görs en avslappning. Coach Gutte

 

HIIT

*HIIT* - Intervallitreeni, mikä kohottaa nopeasti kuntoa. Tehokkaat
lihaskuntoliikkeet ja aerobiset osuudet lisäävät voimaa, nopeutta ja
parantavat tekniikkaa. Treeni tehdään käyttäen monipuolisesti erilaisia
välineitä. Coach Gutte

 

MOVE IT

På denna timme får du dansa och röra dig till afrikanska, latinamerikanska och populära rytmer från både förr & nu. Lätta koreografier som passar för alla och inga förkunskaper behövs. Alla som vill kan dansa och den känsla som uppstår när man rör sig till härlig musik vill jag dela med er. Kom med och skaka loss alla bekymmer och lämna passet med svetten i pannan och ett stort leende på läpparna
Coach Evelina Nobella

 

Pilates.

På mina timmar blir vi bekanta med vår kropp så att vi sku kunna bättre lyssna på den och ha bättre koll på den. Vin trävar till att stärka de djupa stödmusklerna i kroppen (djupa rygg- och magmuskler, bäckenbottnett, diafragma) Vi använder på timmarna bollar, gummiband och rulle samt olika tekniker (dynamisk mobilitet, jooga, method putkisto mm.). Väcker upp de djupa musklerna i kroppen för att nå en bättre hållning och att vi sku kunna använda kroppen optimaliskt. När du kan kontrollera din kropp och du är mera medveten om den kan du utnyttja det i din vardag och i annan motion. Coach Kaisa Ylimys-Ahlroth

 

MOVE IT

På denna timme får du dansa och röra dig till afrikanska, latinamerikanska och populära rytmer från både förr & nu. Lätta koreografier som passar för alla och inga förkunskaper behövs. Alla som vill kan dansa och den känsla som uppstår när man rör sig till härlig musik vill jag dela med er. Kom med och skaka loss alla bekymmer och lämna passet med svetten i pannan och ett stort leende på läpparna! Coach Evelina

 

 

Spinnning 45min+15min roller

 

Spinning är en mycket effektiv och trygg träningsform, super för cirkulationssystemet och konditionen. I slutet av timmen blir det kroppsvård med hjälp av rollern.

 

Spinnning 90min

Visste du att du kan att trampa upp dig mot ett bättre välmående. Om man lägger upp passet på rätt sätt är det inte orimligt att förbränna upp mot 800 kcal under en intensiv spinningtimme. Dessutom innebär spinning minimal belastning på leder och ligament. Under spinning 90 min tränar vi med lågpuls och gör enbart några förhöjningar i tempot. Tanken är att vi bränner fett och har det roligt med bra musik :). Coach Ina

 

Qigong och rörlighet

Qigong har utvecklats i Kina (för över 2000 år sedan) bl.a. för att förebygga sjukdomar. Med hjälp av övningarna, som består av mental koncentration, enkla rörelser samt andning, sätter vi igång kroppens energiflöde och tar bort och förbygger skadliga energiblockader. Under timmen görs även olika rörelser som förbättrar och bibehåller kroppens rörlighet. Vi använder oss även av rörelser från yoga och pilates. Timmen passar för alla.Coach Ina

 

Grund kurs i Qigong

Vi jobbar med grundställningarna, rörelserna och övar på att komma mer in i kroppen. Den här timmen/fortlöpande kursen får du gärna anmäla dig till på förväg 0400 911 178 så garanterar du din plats. Vi börjar tisdagen den 8 januari klockan 17.45-18.45. Med hjälp av övningarna, som består av mental koncentration, enkla rörelser samt andning, sätter vi igång kroppens energiflöde och tar bort och förbygger skadliga energiblockader. Under timmen görs även olika rörelser som förbättrar och bibehåller kroppens rörlighet. Timmen passar för alla och priset helt enligt våra vanliga priser. Coach Ina

 

Dynamisk Hatha Flow

Hatha yoga är grunden för många av dagens modernare yogastilar. Inom Hatha yoga utövar man asanas (yogaställningarna) och pranayama (andningsövningar), kriyas (reningsövningar) och meditation.
“Ha” betyder sol och “tha” betyder måne på sanskrit, eller att utföra någonting med kraft. En av de många målen med Hatha yoga är att kombinera värme med avslappning för att balansera kropp, sinne & själ.
På denna timme fokuserar vi såväl på enskilda asanas som på kombinationer av flera olika för att skapa ett så kallat “flow” genom vinyasas. På detta sätt stärker vi kroppen, utökar rörligheten och stillar sinnet.
Yogaställningarna justeras beroende av erfarenhet och individuella behov. Nyfikna nybörjare är välkomna.Kom med och upptäck yogans magiska krafter med mig! Coach Evelina

 

Hatha Yoga

*Hatha yoga* är en lugn yoga form som fokuserar på kroppen och sinnet. Genom andningsövningar, yoga positioner och avslappning lär vi oss att vara närvarande, skapa balans och få en liten paus från vardagens stress. Hatha yoga är en klassisk och ursprunglig yoga form. Vi fokuserar på att hålla positionerna för en längre tid för att få den mesta medicinska nytta ur positionerna. Passar för alla nivåer. Coach Cecilia

 

Barn Yoga 6-10år

Yoga hjälper barn att må bra i kropp, sinne och själ. Den fysiska kroppen aktiveras samtidigt som koncentrationen förbättras och en känsla av lugn uppstår. På denna timme får barnen på ett lekfullt och tryggt sätt röra sig, uttrycka känslor, slappna av samt umgås med andra. Barnens självkännedom fördjupas, förståelsen för olika individer ökar och barnet känner sig tryggare. Yoga kan hjälpa barn att upptäcka viktiga egenskaper inuti dem själva som behövs för att leva ett mera harmoniskt och lyckligt liv, både nu och i framtiden, trots samhällets turbulens och livets utmaningar.

 

Avslappning(hålls sporadiskt)

Under timmen släpper vi loss alla spänningar vi har i kropp och huvud. Målet är att nå ett djupt avslappnat tillstånd dit man kan ha svårt att komma i vardagen. Vår kropp och speciellt vår tankeverksamhet behöver djupavslappning för att kunna bli medveten om och släppa skadliga spänningstillstånd som vi alla har mer eller mindre av. Dessa spänningstillstånd kan i längden försämra människans hälsa och därför är det viktigt att kunna känna igen och bli av med dem. Du lär dig även lätta knep och övningar som kan tas med i vardagen.